trešdiena, 2021. gada 8. decembris

KiKa Mika Tavas bibliotēkas plauktā

 Daudzi Tavas bibliotēkas mazie lasītāji ir labi pazīstami ar meitenīti KIKU MIKU, kas dzīvo viņu mīļajās grāmatās, bet par grāmatu autori zināms ir mazāk.

Autore LINA ŽUTAUTE par sevi stāsta: „Cik vien sevi atceros, es esmu zīmējusi – uz sienām, grīdām, sniegā, galdiem, logiem, tāfeles klasē, savām delnām un citviet. Es nevaru pārstāt zīmēt, it īpaši bērniem un uz papīra.
Tiesa, es vienmēr neesmu bijusi māksliniece. Kad pabeidzu vidusskolu, es turpināju studijas Šauļu universitātes Mākslas nodaļā. Drīz vien es apjautu, ka daudz labāk man tīk zīmēt jautrus tēlus nevis nopietnas dāmas, kuras pozē, kluso dabu un ainavas. Bija cilvēki, kuriem mana aizraušanās šķita muļķīga un šie skeptiķi arī mani pārliecināja, ka zīmēt omulīgus tēlus bērnu auditorijai nav nopietna nodarbe. Es kļuvu par dizaineri, taču jau drīz vien sapratu, ka tā nekļūs par manu sirdslietu. Man pietrūka mīlīgie tēli, tāpēc pēc kāda laika atkal atgriezos pie sava sapņa un kļuvu par bērnu grāmatu ilustratori. Pēdējo gadu laikā esmu ilustrējusi gan izglītojošas grāmatas, gan daiļliteratūras darbus bērniem”.
Linas sarakstītās un ilustrētās bērnu un pusaudžu grāmatas Lietuvā vairākus gadus atzītas par labākajām šīs auditorijas grupā. Arī Tavā bibliotēkās tās ir bērnu ļoti iemīļotas. Garie un tumšie vakari ir kā radīti, lai atkal un atkal iepazītos ar mazās nebēdnes KIKAS MIKAS piedzīvojumiem.
Fotoattēlā varētu būt 1 persona un grāmata



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru